20.12.2020

Muutos Reserviläisten ampumaturvaan 2021 alusta alkaen

Reserviläisten ampumaturva päättyy nykyisen vakuutuskauden päättyessä. Vuoden 2021 alusta lähtien jäsenmaksulaskun yhteydessä voi maksaa lisämaksun, jolla saa mm. ampumaharrastuksen toimintaturvan.

Lisämaksun maksaneet saavat oikeuden osallistua Reserviläisliiton, Suomen Reserviupseeriliiton ja Reserviläisurheiluliiton sekä niiden piirien ja jäsenyhdistysten tapahtumiin ja kilpailuihin, joissa harjoitetaan ammuntaa. Lisäksi osallistumisoikeuden saa niihin em. liittojen tapahtumiin, joissa vaaditaan Suomen Ampumaurheiluliiton kilpailu- ja harrastelisenssin voimassaoloa. Jäsenyys sisältää tapaturma- ja vastuuvakuutuksen. Vakuutuksen tarkoituksena on turvata ammuntaa harrastava jäsen tapaturman ja vastuuriskien osalta.

Lisämaksun maksaminen on vapaaehtoista, mutta sitä suositellaan ammuntaa harrastaville jäsenille. Vuonna 2020 ampumaturvan maksaneet jäsenet siirretään automaattisesti tähän jäsenryhmään 1.1.2021 alkaen.

Tähän jäsenryhmään kuuluvat saavat myös muita jäsenetuja vuoden 2021 aikana, joista tiedotetaan ryhmälle lähtevillä uutiskirjeillä.