25.11.2021

Simulaattoriammunta kiinnosti Yllätysten yössä

Äetsän Reserviläiset osallistui Yllätysten yöhön 2021 esitellen toimintaansa Pehulan kyläkahvilan tiloissa. Yhdistyksen toiminnan esittelyn lisäksi Äetsän Reserviläisten toimintapisteellä oli mahdollisuus kokeilla simulaattoriammuntaa RK-mallisella Eko-Aims -ammuntajärjestelmällä. Myös kyläkahvilan ja Äetsän Reserviläisten yhteistyönä tarjolla olleet reserviläishenkiset munkkikahvit maistuivat kävijöille.

Äetsän Reserviläisten toimintapisteellä kävi illan aikana yli 80 henkilöä, joista 54 kokeili ammuntasimulaattoria ja 35 henkilöä osallistui seisten ammuttuun 5 laukauksen ammuntakilpailuun. Ammuntakilpailun parhaat suoritukset olivat 40/50 (Iuri G.), 34/50 (Jyri M. & Tommi L.) ja 33/50 (Sanni R.). Kolme parasta palkittiin Särmä-repulla ja neljänneksi tullut Retki-karttalaukulla. Lisäksi kaikkien simulaattoriammuntaan osallistuneiden kesken arvottiin Särmä-reppu (Markus A.) ja Retki-karttalaukku (Helimaaria U.). Voittajiin otetaan yhteyttä henkilökohtaisesti.

Äetsän Reserviläisten jäsenenä on mahdollisuus osallistua ammuntoihin, erilaisiin koulutuksiin ja perinteiden vaalimiseen. Jäseneksi voi liittyä osoitteessa https://aetsan-reservilaiset.reservilaisliitto.fi/jaseneksi/ tai sähköpostitse.